Yang lebih menyakitkan hati, suami saya pula selalu menjadi punca mak saya buat fitnah sebab saya dah pesan berkali kali

Salam min. Saya nak cerita sikit masalah saya.. Saya berkahwin dengan lelaki yang tua 10 tahun dari saya, dan dia merupakan kawan kawan pakcik saya dan mak saya. Saya 20an, dia 30an, pakcik dan mak saya dah nak masuk 50an.. Masalah saya mak saya bercerita kat semua orang yang suami saya suka ambil kesempatan kat dia.

Mak saya ni dah berkali kali jadi janda, dan sekarang pun janda lagi. Dia dah macam meroyan. Bila kami sekeluarga kata pergi buat report kalau betul suami saya camtu, tapi dia taknak buat report. Dan mak saya tak pernah bincang dengan saya hal ni, tapi ceritakan hal ni kt ahli keluarga yang lain sehingga saya malu.

Yang lebih menyakitkan hati, suami saya pula selalu menjadi punca mak saya buat fitnah sebab saya dah pesan berkali kali, mak saya tu dah tak berapa betul fikirannya jadi jangan terlalu rapat atau melayan. Tapi suami saya selalu degil dan taknak dengar nasihat saya. Dia selalu melepak skali(kawan2) dan layankan permintaan mak saya minta tolong bawakan kemana mana.

Lepas tolong je mulalah keluar cerita yang suami saya itu suami saya ini tapi saya dapat cerita dari mulut orang lain. Bila diceritakan pada suami saya, sekejap sahaja dia akan jauhkan diri dari mak saya, tak lama lepas tu dorang berbaik balik dan lepak dengan kawan2 yang lain.

Jadi saya minta pendapat korang, apa patut saya buat? Sebab saya rasa dah give up dan benci dengan dua2 skali suami saya dan mak saya. Tolong komen yang murni2. saya dah banyak kali minta cerai tapi suami saya taknak..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *