Masa anak saya meniggal dalam perut die lafaz cerai pada saya dan die tingglkan saya dalam pantg sorang2 kat rumah dan suruh saya keluar dari rmh

Salam min..tujuan saya tulis ni nak mnta pndpat wrga krt.. Saya dah berkhwin kali kedua. dengan suami prtama kami ade anak 3 orang min. kami brpisah sebab suami terlafaz talak 3 waktu berselisih fhm. itu je min. Tapi hubungn kami msh baik sampai sekarang sebab anak. dengan suami kedua ni anak prtama kami baru je meninggl waktu usia kandungn saya 6 bulan min. meniggal dalam perut mungkin juga atas tekann di jiwa saya selama ni

Masalah saya dengan suami kedua..
Suami saya ni pns baran. Tapi baran yang kadang saya sendiri tak tau punca die. die selalu megamuk tibe2 time tak ade duit. dah 4 tahun saya khwin min dengan suami kedua. tapi setiap kali raya saya tak berpeluang beraya dengan suami. alasnnye sebab die cakap duit takde. dan die pergi entah kmana. Dengan satu sen tak bg pada saya min. nafkah zahir batin susah min die nak bg. tak jaga hati dan perasaan saya bila brcakap hubungn suami isteri apatah lagi..

Tapi ade masa die baik, baik sangat min. tapi sekejap jelah. Masa anak saya meniggal dalam perut die lafaz cerai pada saya dan die tingglkan saya dalam pantg sorang2 kat rumah dan suruh saya keluar dari rmh. dalam wktu t juga saya dengar dari anak saudara sendiri diorang nampk suami saya keluar dengan prmpuan lain dah 2 kali min waktu saya dalam pntng.. sapa tak sedih. kubur anak blum lagi dapt tgk, tapi dlam pntg suami dah lafaz cerai dan buat hal. untuk pengetahuan semua. ni perkhwinn kali ketiga suami waktu brkhwin dengan saya. isteri2 die sblum ni pun menderita katanya. Tu pun saya dapat tahu dari salah seorang keluarga die lepas kami khwin..

Dari mulut die tak pernah die cakap die ade duit min. Tiap2 hari tengok ade msj game online masuk..iklan2 p0rno..saya tahu min suami memang sll tgk bnd mcm t kt blkng saya. bila saya tnye tak mngaku. Lepstu tak ade duit mengmuk dan setiap kali mngmuk die halau saya cakap die tak mampu dah jaga saya sebab duit tak ade. tapi saya diam je min. sebab pertahnakn rmhtgga. dlm pentng die buat saya macam tu, siap perempuan t call saya sndr cakap jgn ganggu suami saya sebab die cakap saya yang meroyan nak balik pd suami sdgkn wktu t saya dlm pntg lg dn tak rujuk pd pjbt agama lagi min..sedihnye.

Bila tiba hari bicara, masih dalam pantang min sebab terlalu sedih saya uruskn juga dan keluar dr rmh tapi depan hakim die tak mngaku yang die ceraikn saya min. die cakap die sayagkn saya. dan prmpuan yang nak kat die tu hanya nak duit die je katanya. Suami buat sumpah laknt depan hakim yang die tak mngku ceraikn saya. saya harap saya tak tggung dosa ni bila kami bersama. Balik rumah. Sebulan je min. sebulan j die layan saya dengan baik. asal tak ade duit die mengmuk dan halau saya cakap tak mampu tggung saya. saya dah letih min turun naik mhkmh sebab t saya diamkn je.

Perkataan halau tu jadi mkn saya tiap2 hari. saya buat kuih. jual. duit t untuk beli rokok die. sebab die tak prnh cakap die ade duit. selalu tak cukup min..kadang saya mngis j sebab rindukn anak2 yang tggl dengan bekas suami prtama..suami prtma memang tak bg anak2 duduk dengan saya sebab die fhm keadaan saya dn suami yang pns baran.. suami tak bg tgk anak sebab katanya takde duit. baik buat beli makanan ktnya. rokok die 3 kotak sehari min. asyik mngeluh. Bila takde duit baran. saya memang tak dpt beli ape2 min. makanan je tu pun suruh saya brjimat sebab duit pada saya t khas untuk die prgi kerja dan rokok. untuk saya memang takde.

Dulu kereta saya terpksa jual sebab die lngsung taknak tolong saya bayar smn saya yang berpa ratus j. Saya tak suka susahkn orang min. sebab t saya rela korbn kan kereta saya sndr. Hari ni hidup saya semkin teruk..l saya takde simpann. suami kalau saya ade duit baik, kalau nak habis duit halau tu jadi makanan hrian saya. Kalau makan kat luar pun mesti brkongsi alasnnya mmbazir. mcmn anak saya tak menggl dalam perut min. Tekann mngidam pun puas mngis nak makan.

Pernh sekli saya mngidm nak makan kacang kuda j pun. Terliur sangat tibe2 saya nak beli die srh beli rm2 je. Saya dpt mkn 2,3 biji je min yang lain semua die makan. Saya mngidam min. thlh min. saya tak boleh lupa ape suami buat pada saya dr saya mngndung, sampai dalam pantang dm sampai lah ke hari ni. saya masih dlm dilema. nak pg mkhmh dah rasa malu sgt. Tapi smpi bila saya nak brtahn mcm n min. umur saya bkn muda lg. saya pun nak ade khidupn yang lbh baik. tiap hr saya brdoa tapi suami mkin tak memahmi saya. tolong berikn pndngn tuan puan pd saya ye.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here