Suami balik kerja tak teringat pasal ape2 terus pegang jarum tapi yang lebih mengejutkan selepas pegang suami terus  seram sejuk demam terus

salam min dan warga krtf..
seorang isteri.Alhamdulillah kami dikurnia seorang anak yang sangat comel. Suami  baik, keluarga belah suami pun baik, rezeki saya dapat mertua yang baik. rumah kami dekat je. belah keluarga saya pulak tak ok.

masalah bermula lepas anak saya lahir. suami ada krisis dengan ibu saya. berpunca dari sìhir. mest ramai ckp jangan main tuduh. kami berubat bnyak tempat masing2 mengatakan benda yang sama mak saya hantar kacau anak.

Anak dah sihat dari kena kacau benda2 halus tu suami pulak kena sakit kulit yang melampau teruk dari muka sampai kaki, berkvdis2, berair2, berd4rah sebab garu terlebih. malam2 tidur menggaru, tak sedar sampai berdarah.

Bangun pagi habis cadar2 berdarah. sedih sngt tengok suami..g hspital cakap gatal biasa. Suami menggaru tak henti2. merenyam. pergi kerja suami malu sngt, muka telinga leher, berkvdis2. Sebulan suami kena macam tu,dpt jumpa sorang ustaz yang boleh buang ibu s4ntau.

Alhamdulillah beransur pulih. Jumpa ramai juga ahli perubatan, ada yang ckp sape yang buat, ada yang bg kiasan orang dekat. Abang  punya kerja. sebab ape, sebab sakit hati dekat suami saya. sakit hati sebab suami tegur mak  depan2 jangan la hantar benda tu kacau anak.

kesian dekat anak nangis meraung2. tangan tutup mata taknak tengok atas. mak  marah kena tuduh, beritahu abang suami tuduh mak buat mcm tu. Tu yang abang pergi jumpa bmoh buat dekat suami. mcm mana  tahu, kan  dah cakap, rata2 perg berubat ckp benda yang sama. ok habis bab santau kvdis.

Suami dah sembuh, tapi masih ada lagi miang2 dalam badan sikit2. pulak terjumpa jarum peniti dekat ruang tamu rumah.. tak pernah pakai jarum peniti. pelik, ni takpercaya sngt bab2 tu sebenarnya tapi dah depan mata benda jadi.

Suami balik kerja  tak teringat pasal ape2 terus pegang jarum tu lebih mengejutkan selepas pegang suami terus  seram sejuk demam terus. Demam panas, tapi satu badan sejuk macam ais batu. Tumbang terus suami. tel ayah mertua, ayah mertua terus dtg ambik suami, suami siap kena papah.

perg hospital. hospital bg ubat demam je. Last2 ayah terus bawak g rumah makcik suami yang boleh berubat. bawak sekali jarum tapi berlapik dengan tisu, letak jarum dalam poket seluar bawah dari lutut. ayah pun rasa kaki dia sejuk macam ais.

Dalam jarum ada benda rupanya jarum tu dituju pada suami. tak percaya mkcik suami beritahu, sampai la kejadian suami kena paku, jarum dan kaca dalam badan. Orang yang pernah kena sìhir boleh tau, ape yang takkena dengan badan dia.xjumpa sorang ustaz yang boleh keluarkan brg dlm badan.

keluar la paku jarum dan kaca, tak smpai separuh jalan dari rumah ustaz, suami kena tuju balik. benda ni berlaku nak dekat 2tahun. baru2 ni, dapat jumpa sorang ustaz, cara orang mengubat lain2.

Cara ustaz boleh panggil jìn masuk dalam tubuh dan tanya sape yang hntar dan kenapa, ayah mertua bawak saya sekali sebab nak  dgr sendiri siapa yang buat suami. memang betul kata2 yang lain2 kami perg berubat, mak hntar sìhir pemisah dan abg hntar s4ntau beracun dan guna 2 patung tuk suami, sebab tu bila berubat buang paku je, mest masuk balik.

benda tu mengaku, dibayar untuk suami m4ti. sampai mcm tu punya sakit hati. kata2 jìn tu (kalau dia buang, aku masukkan balik) (kalau aku tak m4ti dia mati) (mak tak suka, aku pun tak suka) sedih dgr.

sanggup diorang. kalau balik kg belah, cerita benda yang baik2 dekat mak pasal suami. tapi tetap mcm tu juga mak. dengan ada benda dekat rumah, sampai anak tegur ada benda kat iling. Dengar orang ketuk pintu (bukan dekat sabak tau).

ada kami bawa ustaz yang lain dtg rumah, nak minta pagarkan rumah, ustaz tu geleng, dia cuma berkias dengan suami, ape yang berlaku dengan awak, berkaitan dengan isteri awak (ni ustaz yang baru kami jumpa, takpernah cerita ape2 pun). tanya ustaz tu, sape yang buat, ustaz ckp complecated sngt nak beritahu. Takpe la.

biar saya je yang tahu. Sampai sekarang suami masih kena, walaupun dah buang patung tu, jìn yang buat tu masih ada, tok bòm0h tu sendiri yang pantau, kalau suami buang, dia masukkan balik. doakan kesembuhan suami. 

Saya mampu doa mak dan abg  berubah. kalau kami jumpa, masing2 buat biasa je. Macam tak ada pape berlaku, tapi nmpak abg  mata dia tak boleh pandang  lama2. mcm org ada buat salah. Mak  tak nampak perubahan. diorang tak tahu yang saya dah tahu.

suami cuma marah, dia ckp kalau taksuka ckp terus terang jangan main benda2 macam tu sakit. suami tak pernah pikir nak balas. dia ckp tunggu dekat Akhirat, nak tuntut sape yang buat. baru2 ni depan rumah saya bau wangi sngt, mcm orang tabur bedak, lalu tepi rumah tak berbau,

pergi belakang rumah bau bedak juga. masuk rumah, terus gaduh dengan suami smpai  minta cerai. suami keluar rumah terus bgtahu mak dengan ayah dia  minta cerai. mak suami terus call,  nape mcm tu, kena bebel dengan mak. Lepas tu, ayah dtg rumah, suami ada tapi suami diam je.

ayah tahu ada tak kena, ayah cuma nasihat banykkan bersabar, kalau rasa nak marah istighfar bnyak2. Jangan sebut pasal cerai. suami dah tawar hati sebab pasal dia kena dengan mak dan abg. Suami ckp g dekat.

Lepas ni jangan sebut perkataan tu. yang wangi bau bedak tu, mak  buat. ape kata anda semua, perlu ke  tegur abang  dan mak  supaya jangan buat mcm