Paling menyedihkan Suami ceraikan saya sebab isteri pertama paksa kami bercerai dan saya faham perasaan dia sakit sebab suami khwin senyap dengan saya min faham saya tau dia sakit hati tapi itu ketentuan Allah takdirkan jodoh kami

Assalamualaikum min dan sahabat krt sekadar nak meluah sebak sangat di dada saya sedih sangat saya ibu kepada 4 orang anak yang telah diceraikan suami saya bulan lalu umur saya 25 tahun dan suami 45 tahun, saya tak habis fikir sedih sangat nasib anak2 saya yang masih kecil2 apakan daya saya harus move on dan kuat kan semangat doa bnyak2 pada Allah smoga ada hikmah disebalik kedukaan saya..

Paling menyedihkan Suami ceraikan saya sebab isteri pertama paksa kami bercerai dan saya faham perasaan dia sakit sebab suami khwin senyap dengan saya min faham saya tau dia sakit hati tapi itu ketentuan Allah takdirkan jodoh kami..

Suami perna kata pada saya kalau meruntuhkan masjid itu dos4 tapi kenapa Istri pertama menyuruh suami menceraikan saya talak 3 dengan anak bongsu 3 bulan dia ceraikan saya demi menjaga hati istri prtama dia. everytime jadi istr kedua mesti dihina dan dituduh peramp4s sedangkan setau saya yang dtuduh kalau suami istri bercarai sebab orang ketiga dan ambik harta2 itu baru dituduh peramp4s.

Ex suami saya min tak perna pun abaikan tanggungjawab dia seorang suami pada istri prtama dia hari2 balik tempat istri duit gaji pun smua dia bagi..

Saya cari duit sndiri min masa saya mengandung pun anak bongsu kesanaa kesini dekat due saya cari duit bisnes on9 sayaa fhm tmpt saya seorang istri kedua ya suami tak bagi duit selalu sebab dia ada istri prtama dan taktau.. Sayaa sangat sayangkan ex suami saya min snggup buat apa je demi dia buat surprise mcm2 la sayaa buat untk dia nak bahagiakan dia.

Dulu masa keluarga madu saya hin4 saya mcm2 suami perna kata esok2 dia tu4 anak lelaki dia bagi dia pakai pampers sebab dengan madu saya dia takde anak lelaki.

Tapi why so easy melepaskan saya dengan anak yang masih kecil2 everytime gaduh dia naik tangan sampai leb4m2 b4dan saya.. M4ki2 sayaa dengan sesuka aty dia. Dia suruh saya cari j4nt4n lain yang kaya yang banyk duit sdangkan saya khwin dia saya tau dia banyak hutang dan banyak msalah wlaupun saya tau kekurangan dia tetap dia rayu saya dulu nangis kat sayaa tpi kenapa sekarang h4ncur.

Dia perna kata dia gaduh dengan istri prtama dia dia tak prna m4ki tak prna naik tangan. sekarang saya sedar min suami memang tak sayagkan saya dengan anak2. Yang buat saya sedih sangat anak smua kcil ank sulung baru 4 tahun dan bongsu saya 3 bulan.

Maaf smua panjang critanya klu saya crita smua memang smua orang kec4m saya sbagai orang ktiga tapi tiada niat pun mau lukakan hati madu saya. Saya yang selalau brtolak ansur. Tak semua istri kedua itu berhak dapat talak 3. Kita ada agama. Tapi why meruntuhkan masjid.

pls jangan kecam akak2 tak semua istri kedua itu kej4m pr4mpas kabahagiaan.. Saya faham prasaan madu saya sebab tu saya rela dcerai.. Memang pun dri dulu saya nak undur sebab suami saya tgok suami saya sangat sayagkn istri tua dia.. Saya doakan kebahagiaan ex dn ex madu saya smoga berbahagia dorang brjaya meruntukan masjid.