Maslahnya suami kalau saya tegur mesti dia merajuk n tak balik rumah dia jugak selalu sebut aq nok cerai ngn mu.

Salam admin. Mintak hide profil saya. Saya nak meluah nasib dan meminta pendapat n nasihat. Saya seorang isteri n ibu yang bekerja sbagai jururawat gaji saya 3k++ n suami saya bekerja sbagai driver lori. 

gaji 2k. Tapii kerana ingin membantu suami duit ansurans rumah kami saya yang byar rm1k++ duit kereta saya,saya bayar rm350 dan termasuk hutang bil tepon n asb saya rm300. Suami pula bayar ansurans moto dia rm200,

pengasuh anak rm350 n bil2 api n air n wifi kurang dari rm200,n jugak brg2 dpur sedikit. Saya nak tnye, kejam ke saya kalau saya mintak duit belanja saya dengan suami sebab gaji saya lgi besar dri dia? Anak pon lebih pde saya yang jaga jrang anta pengasuh sbb saya kerja shift. Kdang2 tu makan mnum ank pon dia lepas pade yang belikan. Tapii dia tak bgi pon duit belanja ank pde saya. Suami plak kalau saya tegur sesuatu mesti dia merajuk n tak balik rumah, pernah tu smpai 2 bulan lebih tak balik. Dia jugak selalu sebut ‘aq nok cerai ngn mu’ ‘ mu bukan lgi bini aq’ kalau kami bertengkar. Tapi lepas pde tu bile berbaik,dia akan balik ke rumah semula seperti takde ape2. Adakah jatuh talak mcm tu? Dia pon tak pernah pergi ke mahkamah untk fail kan penceraian. Saya plak takde kekuatan untk laporkan ke mahkamah, kerana kasihan pde anak saya yang masih berusia 2 tahun. Duit belanja saya mmg dia berkira sangat nak bgi. Even dngan ank pon berkira nk beli kan baju n mainan ank.tapii kalau bju n seluar dia,setiap bulan beli baru. Saya ni selalu sangat makan hati dengan perangai acuh pde tggungjwab dia tu. Bila saya mintak duit belanja/nafkah saya, dia selalu cakap saya tak layak dpat duit dia. Mohon kongsi kan pendapat n semangat untuk saya