Masalahnya sekarang aku tak nak anak ni aku nak gvgurkan tapi bila doc cakap anak dalam kandungan aku perempuan aku takjadi sebab yang dua tu llki

Assalamualaikum min.. tolong hide kan profile aku. Aku cuma minta korg doakan aku kuat dgn ujian Allah kpd aku. Aku cuma nk meluah dan minta kata2 semangat Dr org lain. Aku pesakit depression anxiety.

Aku tahu pasti akan ada yang kecam klu bkn kecaman jangan pgl la netizen Malaysia kan. manusia biasa dlm ramai2 mulut pu4k4 pasti da yang baik2 kn. Sekadar nak meluahkan setelah terbuku lama dlm hati yang sakit..

perit rasanya ibarat ditelan m4ti mak di buang m4ti bapak.. perkahwinan aku dgn dia baru 7 tahun.. masih baru dalam fasa masih mengenali antara satu sama lain. Kami dikurniakan 4 cahaya mata yang comel2.. tapi ntah la knp aku b0do0 masih bertahan dgn dia.

Pengajaran buat semua wanita di luar sana.. korg kalau Dr takad anak or anak 1 da nmpk somi kau baran naik tgn semua kau tinggalkan cpt2 ok. jangan menyesal kemudian hari macam aku… Org sllu tnya aku knp aku tak cerai je dgn dia. Gaduh3 Smpai anak da masuk 4..

aku ni bertahan nasib ada mertua ipar duai yang back-up aku bukan abg or anak dia.. aku stress anak pertama ada la kebahagiaan juga sebab dia jenis mmbntu nk juga jaga anak.. masuk anak kedua dia bertemu balik dgn adik dia start balik amik brg daun terlarang..

aku mengandung rapat ni 1 dgn no 2.. dkt situ aku da start penat. mana nk bawa perut mana nk layan anak yang masih merangkak.. bila aku berbunyi dia m4ki nya aku macam bin4t4ng.. pvkul aku hent4k aku time mengandung.. Smpai aku buat report polis..

dia da kne waran tangkap da tapi dia merayu kat aku akn berubah.. aku tutup kes.. BG peluang eh berubah kejap je.. jd balik.. ntah la  rezeki Dr Allah aku dikurniakan anak ke 3.

Masalahnya sekarang aku tak nak anak ni aku nak gvgurkan tapi bila doc cakap anak dalam kandungan aku perempuan aku takjadi sebab yang dua tu llki.. berbalikkan diri ni kpd Allah .

bersyukur ada org nk anak takdpt2 tapi aku pulak subur dapat anak.bsaat mgndung anak ke 3 hidup aku di uji kesusahan sangat2.. tapi jujur aku cakap saat bersama dgn dia aku ni ibarat patung je sebab dia hnya lpskn nafsu dia je..

nafsu bini lantak hang la.. Aku bertahan sebab aku pk keluarga buang aku sebab aku Kawen dgn dia. aku pula takada kawan kat sini.. takada sape nk tlg.. aku ttapi bertahan dgn anak2 kecik..

melahirkan anak ke 3 siapa sangka Allah ubah nasib aku. Dr moto je aku dpt beli kete kancil je hasil kongsi duit dgn dia.. saat ni dia jd bagus taknaik tgn boleh tlg kat umh jaga anak aku kluar bkje.. niat nk tlg perbelanjaan dlm umh..

siapa sgka pendapatan aku 80% mengubah nasib kami.. sehari aku hntr brg boleh dpt 100 ke 500.. masa ni Allah uji aku lg dia berubah jd lagi teruk.. setiap kali gaduh mulut dia akan sebut naik mahkamah.. Smpai maki hamun aku betin4 bavi.

p£l4cur, pmpuan k4yu. Eh semua la byk tapi ingat balik sakit ht Allah je tahu.. siapa sangka aku diberikan zuriat ke 4.. aku ni memang b0d0 kan baik sangat dgn org BG peluang.. start keje runner aku ramai kawan-kawan.. pendapatan aku da takseperti dulu di uji susah kmbli..

tapi rezeki anak2 dan anak dlm perut time tu..takpnh putus ada je kawan2 sedekah or bntu.. aku sbnr nya depression anxiety.. hati aku da m4ti untuk somi.. start aku bersalin 4bln lepas..abis pntg..

tapi takpntg pun mana pun..aku jaga mkn minum je. allah sangat memahami aku..dia tau aku nk urus anak aku yang 6,5 dan 3tahun aku bersalin biasa dan takjahit.. 4hr bersalin aku da start kje runner hntr brg..demi cr duit mkn utk anak2..

sewa rumah tertunggak gara2 laki aku kuartin 2minggu terus benti keje.. semua kawan2 terkejut aku da merunner tapi bersalin taksmpai seminggu lg. Semua risau.. tapi aku tahu Allah lebih mengetahui segala sesuatu yang terjadi..

aku memang nk minta fasakh dgn dia..tapi polis dan peguam(sahabat aku) nasihat kn aku jangan sebumbung dengan dia dalam fasa proses nk cerai sebab takut kalau2 dia buat apa2 kat aku dgn anak2…

tapi aku buntu takserumah aku nk dok mana. duit pun cukup2 mkn je utk anak2. takmmpu nk sewa umh lain. Kete yang ada ni atas nama dia.  Yang repair aku berhabis 7k.. sikit-sikit repair Smpai takperasan byk tu kluar duit..

tapi bila gaduh nk amik kete tu sebab katanya kete dia. klu naik mahkamah pun aku takkn dapat sebab nama dia.. kete tu je yang boleh aku cr duit n. Angkut anak2 aku p hntr brg. Dia nk jaga anak memang takla..aku ni bini neraka..

apa pun dia cakap yang menyakitkan ht aku..aku akn menjawab.. dia mulut jahat suka maki hina aku… org sllu tnya knp tak cerai.. bkn taknk tapi aku tgh kumpul duit untuk aku tampung anak2 aku bila dah bercerai nnt.. korg tau tak. hati aku da m4ti utk dia serumah tapi aku da takrasa dia suami aku pun..

pnh dia ajak bersama aku tolak mentah2. Aku Smpai cakap tau buat anak je tapi takreti nk jaga yang ssh aku..  dia mengamuk gile2 vavi Smpai cakap aku ni pmpuan s0nd4l. Syang dan hormat aku da takada tuk dia hnya saja berlakon buat baik utk anak2 n kumpul duit nk bla Dr sini..

lps tu baru aku buat tuntutan fasakh dgn llki Gile ni.. takpyh kecam aku..aku memang bini ner4k4. laki aku memang jenis takley bawa bincang baik2 msty jd gaduh besar.. aku lebih byk diam pendam Dr berbincang..otak dia da tak betul.

cakap pun mengarut je. doakan aku kuat utk aku cr rezeki buat anak2 aku.. doakan aku murah rezeki dan permudahkan urusan aku dunia akhirat.. aku kumpul strategi nk melangkah keluar Dr umh ni..

sorry Cite berterabur n pnjg karangan..
P/s :. Buat para wanita, isteri atau ibu jika dpt somi baran jangan BG peluang tinggalkan je jangan menyesal macam aku kemudian hari..aku ni baik sangat.. masih juga pk Allah uji aku.. sabar skrg insyaallah ada sinar bahagia kemudian.. sabar itu indah tapi menyakitkan..