Kisahnya selepas suami jatuh sakit ajak balik kampung dia so saya stuju masalahnya sekarang hari demi hari suami selalu nampak slah saya jer..

Assalammuaikum. Please hide fb saya min. kusut fikiran saya, hancur jiwa saya.. mungkin kah ini ujian dan dugaan yg allh bgi kat saya. Ya Allah, sebenarnya saya malas nak meluah biar pada Allah saje tempat saya nak mngadu tapi.

Bila d pendam. allahuuu, Saya tak kuat. Saya da berkawin 4 tahun alhmdllh dkurniakan anak sorang 2 tahun yang sngat bijak dan mulut bising. Dulu rumah tangga saya bhngia wlpon kadang2 gaduh lakibini. Itu lah lumrah rumah tngga.

Kisahnya selepas suami jatuh sakit ajak balik kampung dia so saya stuju ikut suami blk kampung untuk brubat. Sbnarnya suami saya ne memang jnis sikit2 nak blk kampung ckit2 nak fmly. Bukan lah saya melarang dan saya takde hak pon sbb syurga suami kat ibu dia.

(Mak mertua saya). Bila suami da sihat spnuhnya.. kita orang pon blk rumah sdri tetapi tak jadi bila ganguan tu ada lg dan suami sakit smula lg. Balik kampung lg kat fmly dia. Saya cakap kat suami ajak brubat blk kampung saya pulak..

alhmdllh… Dengan izin allah suami da sihat slps berubat kat kampung saya. Slpas smua da baik suami ckap kat saya dia nak fmly dia balik.. saya akur taat ikut suami. Saya dan suami dduk menumpang la kat fmly dia.

Hari demi hari suami selalu nampak slah saya jer.. saya surirumah dakam rumah fmly dia tu. Setiap hari saya akan mgemas rumah dia, mop lantai, masak,buang sampah,siram pokok bunga kesayangan mil. Dan sebagainya.

Sambil jaga anak urus anak.. hidangkn makan minum mil dan suami. Sepanjang duduk rumah mil. Mil tak pena layan saya baik dia suka marah2 kat saya. Kadang saya tnya elok2 dia akan jwb kasar2, dgn orang ln menantu lain lembut jer dia bckap bsembang.

Saya tak taw apa salah saya kat d orang. terutamanya suami yg buat saya sdih sngt suami tak pena mmihak kat saya. Walaupun slh itu dtg drp fmly dia sndri mak dia sdri. Suami saya ckp saya dok uma mak dia meng4ngk4ng je sedih sngt dia ckp tu.

Suami terlalu lebihkan fmly dia.Suami pena ckp dia snggup buang anak bini dia. Jgan buang mak ngn fmly dia. Saya cuma nak ajak suami taknak dduk sebumbung inilah punca nya. Smpai suami bnci sangat2 kat saya dan nmpak smua slh saya.

Dan skampung ne.. saya nekad ckp kat suami nak dduk asing untuk mglak slh paham. Suami jwab “ko boleh berambus”. So saya kluar bwa ank dgn hati yg hancur dan remuk. Bad nafkah kadang2 ade.. itu pon 150 100.. bkn tak sayaukur suami mmg taknak tunaik kn tanggungjawab dn jaga amanah allh.

Apa2 urusan hal umah tngga saya mil akan sambung akan campur tngan. Sedih sngt suami perlakukan saya begini. Sekarang ne.. saya dduk dgn adikbrdik d orang lah yg tnggung makan minum saya.

Suami akan dtg 2mggu skli tgok anak dn bgi duit anak150. Dia ckp duit anak bukan untuk saya. Kdang smpai sebulan suami lgsung tak tnya khabar call ke ape. Kadang ada jgk itu pon dia akan warning awal2 aku nak tgok anak jer.

Ko tak paya ko kurang ajar. Itu lah ayat suami last kat saya. Kat c ne… Saya hanya nak orang yg sudi baca luahan saya ne.. apa yg patut saya buat… Saya nak keja sara anak tpi anak msi ssu badan dan bkn mudah nak rapat dgn orang.

Hanya dgn orang yg dia kenal lama je.. mcm adik brdik dan suami saya. Mak ayah saya pula tak pena nak bela dan btnya mslh saya. Saya hnya bgntung kat adik brdik je. Tolong bgi saya sokongan dan semangat..

. Maaf andai penulisan saya beterabur.. saya tak bijak sngt bab² mengarang ne. Maaf jika ada salah dan silap.