Kisahnya awal tahun lepas isteri aku dapat tawaran bekerja di luar negara tapi masalahnya aku telah mengajak sorang office mate Aku namakan dia A Si A tu seorang isteri orang

Assalam admin..tolong hide kan profile aku. Aku nak share kan kisah aku dan pada masa yang sama aku nak tau pendapat orang luar.

Beberapa minggu lalu sungguh bersejarah bg aku. kepala aku masih lagi bdenyut2 kena hentak dengan kerusi. Mungkin juga pengajaran untuk semua lelaki di luar sana lebih2 lagi status sebagai suami orang.

Kisah nya bermula begini aku berstatus suami orang mempunyai anak lelaki yang sangat comel berumur 5 tahun. Kisahnya awal tahun lepas isteri aku dapat tawaran bekerja di luar negara.

Isteri mengambil risiko untuk bekerja di sana dan meningg4lkan aku dan anak demi untuk family. Pada mula nya tiada ape yang ganjil. Aku urus anak macam biasa, pagi2 seblum pergi kerja hantar anak umah baby sitter.

Kisahnya pada suatu ari, aku telah mengajak sorang office mate (namakan dia si A) dan dia stuju untuk keluar makan selepas waktu bekerja. Aku namakan dia A Si A tu seorang isteri orang yang suaminya juga berada di luar negara.

Setelah itu kami jadi rapat sehingga kan keluar makan sama2 dan juga penah tengok wayang. Bole dikatakan kami terjatuh sayang tanpa sengaja disebabkan masing2 care each other. Betol kata orang bila berdua ade orang ketiga iaitu sy4itan.

Kerana da keluar beberapa kali sama2 kami pn secara tidak sengaja terpelok sehinggakan penah beberapa kali ci0m. Masa tu memang anak bini dilupakan. Kadang2 smpai anak terabai walhal aku yang spatutnya jaga anak elok2.

Ye memang silap aku smpai lupe semua tanggungjawab aku. Tapi aku masih lagi tau aku ni laki orang dan si A bini orang, aku masih hormat dia sebagai bini orang dan kami tak penah lebih2 ke tahap yang seterusnya.

Dan terdetik dalam hati perkara begini tak sepatutnya berlaku.. makin aku mengelak, makin aku ketagih, aku mula berani2 rapat dengan A sampai tahap terlanjur dan A juga merelakan.

Dan Akibat kebosanan dan pengaruh kawan2 aku terjebak pulak ddngan aktiviti perjvdian yang pada mulanya hanyalah suke2 sehinggakan menjadi t4ik. Modal mula2 10 hengget lama2 menjadi beratus.

Aku pinjam duit sana sini. Aktiviti aku ni tak diketahui oleh isteri. Setelah dia pulang bcuti ke malaysia, dia dapat hidu aktiviti ni sehingga satu ari dia sendiri datang kat tempat tu. Aku yang sedang leka memang tak sedar isteri kat belakang.

Sejak peristiwa tu memang kami bergado besar dan jugak dia ingin meminta cerai. Dan disebabkan tu juga dia tak ingin sambung kerje kat luar negara. Aku btol2 minta maaf, bertaubat dan berjanji tak ulang lg. Ye aku tinggalkan sume tu.

Kes ni sampai ke pengetahuan ayah dan mak aku. Aku juga meminta maaf kepada mak ayah atas perbuatan aku tu dan juga bjanji akan membayar balik duit yang aku pinjam dari ayah semata2 nak q main jvdi dl.

Setelah lama semua nya kembali kepada normal. Kami pun makin ok kdg2 gado mulut tu biasa la. Wife sejak balik oversea belom bekerja sehingga beberapa bulan. Ekonomi kami pun semakin tenat kerana aku sorang kena menanggung bayar rumah bil api air motor kete dsb.

Tak pela aku bole lagi bsabar dan harap dia dapat kerje sebab banyak da tempat dia inteviu. Berbalik semula kes aku dengan opis mate. Mungkin Allah nak tunjuk, selama aku berhubung dengan si A ni aku pakai fon lama.bDan sejak aku pkai fon baru ni wassp kat fon lama tu de -activate la.

So aku pn tak perasan. Banyak mesej2 sejak dari awal kami rapat tu sehingga aku mimpi dia yang tak perlu aku describe yang ade dalam fon tu. Kami juga ade vcall melalui wssp. Vcall just untuk tengok muka sebab rindu. Maklum la tengah angau masa tu. Fon tu memang aku da tak pkai dan kebetulan Allah nak tunjuk

Setelah lama kami stop (aku ngn si A bhubung) baru2 ni wife on dan masok kan simkad tengok msg2 aku yang lama2 dalam tu. Perkara ni kantoi dan wife tanya siapa Si A. 2 hari lps tu dia dtg jmpa aku dan si A dkt area ofis di PJ. Si A pn da meminta maaf atas kesilapan yang dah kami buat.

Aku jelaskan semuanya, takperlu lg nak cover sebab dia ade evidence yang di screen shotkan…

Aku mengaku semuanya dan aku bagi tau juga penah bawa anak jmpa dia dan breakfast sama. Aku penah juga bwk anak pergi amik dia dkt subang airport sebab kawan dia cancel nak dtg amik dia sebab hal emergency.

Lps tu aku hantar dia dan balik. Aku juga penah bawak dia dtg ke kawasan rumah aku dan tunjuk kan dia rumah aku. Dia masok rumah dan kami terlanjur di bilik aku dan isteri.bMasa tu pn anak ade bersama aku. Lps tu dia balik. 

Tapi aku tak cerita pada isteri yang kami terlanjur, cuma aku cerita kalau aku dan A rapat sahaja. Setelah aku explain wife masih lg tak puas ati. Dia nak jmpa husband si A. 3 ari lps tu wife pn g jmpa husband si A. Husband si A memang tak dapat terima ape yang da berlaku…

Untuk puas kan ati semua pihak aku pn jmpa dan bsemuka husband A. Kami ddk bertiga sekali wife manakala si A berada dlm kete husband nye. Aku pn start explain satu per satu.

Aku bgtau husband A aku tak penah lebih2 dengan wife dia (aku tak mengaku kalau kami lebih2)  Ye aku tau benda tu pn dah salah dan langgar batas dan hukumnye h4r4m. Ye aku mengaku aku buat dosa besar dan silap besar kepada dia dan juga wife aku. 

Cuma pada saat dan ketika itu kami tak sedar. Husband A memaki hamun aku..semua makian cacian tu aku terima sebab aku yang bsalah. Biar aku yang tanggung semua salah ni. Bkn salah Si A.

Setelah ceritakan semua kepada husband A, husband dia pn lantas memanggil si A utk dtg ddk sekali. Ketika itulah aku dim4ki, diter4j4ng beberapa kali dihentak pakai kerusi dkt kepala. TAKpe aku tahan sebab aku tau salah aku.

D4r4h mengalir keluar dr idung, kepala aku berpinar…
Aku tgk je reaksi wife. Tak ape aku terima sebab seblom ni aku yang buat salah buat taik. Aku cakap dengan husband A kalo dia nak pukul aku pukul la lg sebab aku tau wife aku akan dapat kepuasan yang dia cari tapi jangan pukul A sebab ni bukan salah A.

Biar la wife puas tgk aku kena pukul. Wife ckp ini lah contoh blasan laki yang curang. Husband A bg option sama ada aku atau si A yang berhenti dan taknak tgk kami kerja di tmpt yang sama.

Sbnrnye wife aku yang cdgkan benda ni. So aku ckp ni suma salah aku biarla aku yang berhenti keja. Memang tu ape yang wife aku nak.

Dia nak tgk juga aku sama2 jobless macam dia. Dia ckp aku dah musnahkan masa dpn dia dan dia nak juga musnahkan masa dpn aku. Kalo benda tu bole puas kan ati dia dan semua pihak aku akan penuhi nye. Aku bgn dan pergi dkt husband A dan meminta maaf atas perbuatan aku slama ni.

Kalo dia nak pukul aku lg pukul la aku atau tik4m la aku dpn wife aku asalkan wife aku dapat kepuasan sejati. Aku teros blah dan masok kereta. D4rah non stop keluar dr hidung.

Smbil bdoa Ya Allah mungkin ni la blasan yang ptt aku terima, aku redha. Sekarang ni aku buntu tak tau nak buat ape. Ape yang ptt aku lakukan?

Wife da failkan cerai kt mahkamah seblom dia dtg jmpa aku ngn si A tempoh ari. Aku dah pn berhenti kerja seperti mana yang aku bgtau husband A. Nasihat aku kepada semua kaum aku..jdk kan kisah aku ni pengajaran kepada semua.

Walopn isteri korang ddk jauh dr korang, jglah hubungan korang dgn Allah. Jangan jdk macam aku sebab masa tu aku memang lalai dan lupa Allah. Sy4itan senang merasuk dan manusia memang mudah terpedaya dgn tipu daya sy4itan. Sekian. Wassalam