Ceritanya Isteri saya ni bab masak memang bagus die masak hari2 cuma dari segi mengemas rumah pakaian2 memang tak dia uruskan

assalamualaikum. Tolong siarkan ye admin. saya dah berkahwin 8 tahun dan anak dua orang. Saya takde ape2 masalah dengan isteri cume nak mintak pndangan sikit. Isteri saya ni seorang yang pandai bab hukum hakam.

So bila bab rumahtangga memang die lagi pandai. Saya penah dengar juga ceramah2 ustaz pasal bab rumahtangga. memang tgjawab seorg isteri hanya melahirkan dan menyusu anak saje. Bab kerja rumah bukan tangungjawab isteri, hanyelah ihsan daripada isteri jika die nak buat.

Ceritanya Isteri saya ni bab masak memang bagus die masak hari2 cuma dari segi mengemas rumah pakaian2 memang die tak uruskan. Saya pegi keje pon die tak iron baju saya. baju anak2 pn tak penah lipat.

Longgok je dalam bakul. baju saya tu takkisah iron sndiri tapi teringin juga merasa isteri uruskan.bbila saya sentuh skit bab ni die akan ceramah panjang lebar (tgjawab isteri dlm islam hnya beranak dan menyusu) jadi lama2 saya diamkan je walaupun dlm hati rse ralat.

Sebab mls nak bising2 dan isteri saya suke bandingkan dengan kwn2 die, ade maid dn sbgainye. Kadang2 saya jadi kecil hati. saya memang faham urus rumah nie bukan keje isteri. Saya pon tak tuntut lebih2 sebab saya paham isteri saya pon bkerja.

saya nak sediakan maid tak mampu. Saya memang ade tolong buat keje rumah skit2 tapi sampai begitu sekali ke isteri berkira dengan suami. memang lah die dh melahirkan anak tapi isteri org lain pon melahirkan anak jugak. Bini kawan saya pon bkerja juga tapi urus suami memang tiptop. tak berkira ni tugas sape, ni tugas sape.