Bila suami tahu saya pinjam duit suami suami terus call marah kan saya katanya kenapa saya snggup  buat benda tak senonoh demi duit

Assalamualaikum min hide fb saya. Hai ibu2 krt saya mau kngsi sdikit pngalaman hdup saya. Saya mmpunyai anak 5 orang dan suami kerja jau. Saya masih dalm pntang ke 34 hari anak no 5. saya call suami perlu duit untuk pgi clinik chek kuning baby, isi tong dan beras tinggal sekali masak untuk pagi nanti tapi suami kata bos dia tak bagi pnjaman.

Gaji pun belum. lagi pun buat apa nak pnjam kalau da dekat gji kata nya. suami suru saya sendri usaha cari duit pnjaman. Bila saya sudah dapat pinjaman duit itu pun tebal kan saja muka pinjam dengan mkcik2 yang saya tidak kenal. Jalan kaki saja keluar dari kwsan rumah mencri siapa yang sudi tolong kami (rumah sewa tiada jiran)

Bila suami tahu saya pinjam duit suami suami terus call marah kan saya katanya kenapa saya snggup  buat benda tak senonoh demi duit Ya allah suami tak perna tau apa macam hidup saya dan anak2 selama dia kerja jau jarang bagi duit. 

saya tinggal rumah sewa yang sngat buruk lntai pun buruk, zink smua bocor sana sni. Bila hujan angin saya dan anak2 cari tempat yang tak bocor itu pun hnya d bilik sja sebab cuma rumah ini yang mmpu kami sewa. saya mengandung sndri urus tanpa suami datang tengok. Saya bpntang swndri dengan urus  anak2 dan buat smua kerja rumah cuci kain guna tngan.

kadang air paip mti bila hujan saya tada air dekat bawa rumah dan  angkat naik atas (masa dalam pntang). Semua saya urus sndri bilah mengeluh pada suami dia buat tak tau sja. Habis tong saya kena masak di kayu api mencri kayu dengan membwa baby bwlum sampai dua bulan ke semak2 untuk mencri kayu api.

Saya ikhlas apa yang terjdi pada saya dan anak2. Anak2 makan tak perna pilih yang pantang ada nasi dan kicap suda cukup bsyukur untuk kami anak branak. Sejak pkp suami tiap bulan kirim rm300 duit untuk bayar rumah air dan lmpu. Belum termsuk belanja dapur. Saya kena berjimat btul2.

Rumah rm200 air dan lampu rm30 atau rm50. baki nya saya bikin beli beras dan telur itu pun kalau telur abis saya dan anak2 makan nsi dengan kicap. Bila ada isi tong saya kna brjimat air untuk minum pun saya dan anak2 minum air menta saja. kalau msak air di ges takut cpat abis ges..

Kadang apa pun kosong di rumah yang ada tinggal beras dan saya tiada duit jadi saya kena brjimat beras terpksa masak bubur hari2 untuk anak2 dan saya.. saya suda meluah semua pada suami tapi suami tak ambil tau. saya stress sngat2 hnya allah yang tau nasib hidup saya n anak2. Saya pntang tak jaga sangat jdi sllu sakit2 bilah saya sakit cll suami pun dia tak ambil tau..

Saya tak ada sodara marah yang dekat2. ada pun jau tpi semua buat2 tak tau kalau saya mnta tlg atau mngadu apa2. saya tak tau nak meluah sma siapa lagi. hanya d sini saya mampu luah kan swgalanya. Suami tak perna faham keadaan kami dan tak ambil tau kami makan ke tak. saya sngat2 tertekanan.